School

02.01.2014


PDF Distance Learning seite 5 (bzw 15)

http://www.teachthought.com/teaching/4-ways-keep-students-giving-even-start/

1. Dan Meyer

Nice Typ. Am Häufigsten beschwert er sich, dass man den Schülern die Leiter der Abstraktion nicht erklärt sondern fertig abstrahierte Aufgaben kredenzt.


2. Why Kids Need Schools to Change

  1. PROJECT BASED LEARNING.
  2. ALTERNATIVE ASSESSMENT.
  3. SCHEDULING.
  4. CLIMATE OF CARE.
  5. PARENT EDUCATION.

3. Was bedeutet erfolgreich Lernen an der besten Schule Deutschlands 2011?
  • Hintergründe
  • Zusammenfassung des Erfolgsrezepts
  • Lernen mit Kopf
  • Lernen mit Herz
  • Lernen mit Hand
  • Selbstverantwortliches Lernen
  • Heterogene Gruppen als Keimzelle für kommunikatives Lernen
  • Förderung erfolgreicher Kommunikation
  • Eine von Vertrauen geprägte Schüler-Lehrer Beziehung
  • Entfaltung des Selbstbewusstseins
  • Entfaltung von gegenseitiger Wertschätzung
  • Rolle der Lehrkräfte: Lernbegleiter
  • Präsentation des Gelernten, auch zu Hause
  • Lob der hochkarätigen Jury


4. What To Do If Your School Bans Useful Websites

  • PRESENT FACTS.
  • CONSIDER SMART POLICIES. 
  • CREATE A DIALOGUE. 
  • GET AN EARLY ADOPTER ON BOARD AND TAKE BABY STEPS.
  • USE AND SHARE RESOURCES.
  • WADE INTO SOCIAL MEDIA.

5. 5 simple ways to be a better teacher tomorrow! SmartBlogs

  1. Say hello and goodbye.
  2. Appear happy and enthusiastic.
  3. Provide a kind reminder about rules and procedures.
  4. Make lessons meaningful.
  5. Play games.

6. The Unengageables
  • Model curiosity. 
  • Ask the question, "What questions do you have?"
  • Make estimation part of your daily routine.


7. Was benötigt wird für eine Lernplattform
  • A committed belief within the highest level of a system that all children can learn
  • Clear and ambitious learning goals linked to instruction
  • Capacity around good instructional practice at every level of the system
  • Incentives, accountability, and knowledge management around change
  • Commitment on behalf of the educational system to make itself a learning organization in which

8. 4 Ways To Keep Students From Giving Up Before They Even Begin
  1. Sell the students on the purpose and importance of the task.
    "ui das is voll spannend" und "ui ich bin ja schon so aufgeregt, dass ihr das heute lernt."

  2. Give the traditional, step-by-step directions.
    Nicht nur sagen, sondern auch konkret sagen. Nach einer Erklärung sind die Worte bei den meisten auch schon wieder weg. 

  3. Demonstrate what it is like to do the task.
    "shit.. was muss ich den jetzt machen?" und sowas.. also vormachen!

  4. Provide a model of a finished product done well.
    "So. Nice. Jetzt bin ich fertig."

9. Do Students Know Enough Smart Learning Strategies?
http://mindshift.kqed.org/2012/03/do-students-know-enough-smart-learning-strategies/
  1. What is the topic for today’s lesson?
  2. What will be important ideas in today’s lesson?
  3. What do you already know about this topic?
  4. What can you relate this to?
  5. What will you do to remember the key ideas?
  6. Is there anything about this topic you don’t understand, or are not clear about?
Keine Konjunktive! Also wirklich nur dort wo es angebracht ist. 
"ICH erzähle DIR"


10. Five Design Patterns for Digital Math Curricula
http://blog.mrmeyer.com/?p=13438

  • Show, don't tell.
  • Introduce the task as early and concisely as possible.
  • Climb the entire ladder of abstraction.
  • Crowdsource patterns.
  • Prove math works.